Hvorfor er det så mange hull i kålplantene mine?

Hei!
Jeg har mange hull i kålen min. Hva skyldes det? Er det skadedyr?
Solveig

Kommentarer

  • Hei Solveig!

    Det høres ut som du har støtt på kålmøll.

    Kålsommerfuglen er en uvelkommen gjest i kjøkkenhagen. Ved dyrking av kål er angrep av kålelskende sommerfugllarver, som kålmøll, nesten uunngåelig. Å dekke alle typer kålplanter med insektnett tidlig på sesongen er en svært effektiv måte å beskytte dem mot alle typer sommerfugler.

     Jeg ønsker deg lykke til og håper du får glede av mange fine varianter av kål