Hvordan sår man flerårige planter på best mulig måte?

Hei!

Oppdaget nettopp hagearbeid og vil begynne å dyrke alt! Spesielt flerårig, men bør du så frø om våren, høsten eller vinteren? Vil det være noen forskjell? Varierer det fra frøsort til frøsort?
Thrym

Kommentarer

  • Hei Thrym!

    Så gøy at du oppdaget det søte hagelivet.

    Du kan så stauder ved å forkultivere dem innendørs om våren eller så utendørs om sommeren eller utendørs om høsten. Alle måter er gode, men det kan være personlig årsaker bak hva som passer best. Den er også sortavhengig. Vi angir for hver staude hvilke ulike metoder for frøsåing som passer den.
    Jeg tror du kan begynne med å lese artiklene våre om såing av staudefrø. Da er du hjertelig velkommen til å ta kontakt igjen dersom du har spørsmål.

    Du kan også lese vår serie kalt Dyrking for begynnere hvor du finner nyttig informasjon om hvordan du kommer i gang med vekstsesongen.

    Jeg ønsker deg en fin dag og lykke til med dyrkingen.