Hvordan lagrer jeg frøene mine?

Hei!

Jeg har mange frø som ikke kom ned i jorden.
Skal jeg bare kaste disse eller hvordan kan jeg lagre dem for å kunne plante dem neste år? Vil de spire som de skal?
Floki

Kommentarer

  • Hei Floki,

    Takk for at du kontaktet oss.

    Selvfølgelig går det fint å lagre frøene til neste sesong.
    Det du bør tenke på når du lagrer frøene dine, er å holde dem kjølige, mørke og tørre. La de gjerne ligge i selve frøposen, da har du kontroll på hvilke frø som er hvilke og at de utsettes for fukt. Vi garanterer ekthet for alle frø og at de kan dyrkes i minst ett år etter kjøpsdato, forutsatt at de er oppbevart riktig* og du følger gjeldende instruksjoner. Vi har ikke ansvar for den videre dyrkingen.

    Jeg ønsker deg en fin dag og lykke til med dyrkingen