Hvordan kan jeg dyrke mais på den beste måten?

Hei!

Jeg vil dyrke mais i hagen min. Kan jeg dyrke to ulike varianter?
Jeg har hørt at man ikke bør dyrke ulike maistyper i nærheten av hverandre, men jeg er usikker på om det stemmer?
Mildri

Kommentarer

  • Hei Mildri!

    Takk for at du kontaktet oss og så gøy at du dyrker mais.

    Ulike typer mais pollinerer lett hverandre. Det er ikke ideelt da pollinering fra en annen sort ikke er like god som pollinering mellom samme sort. Resultatet kan være dårligere smakende frukter eller frukter som ikke er ferdige. Dyrk derfor helst bare én type mais i hagen.

    Jeg ønsker deg en fin dag og lykke til med maisen