Hvordan går jeg frem hvis jeg har angret på kjøpet?

Hei!

Jeg gjorde et kjøp hos dere for en uke siden. Nå skjønner jeg at det ikke passer hjemme hos meg. Kan jeg returnere deler av bestillingen min?
Bard

Kommentarer

  • Hei Bard!

    Takk for at du kontaktet oss.

    Det er greit å returnere den delen av bestillingen du angrer på.
    Du er ansvarlig for returfrakten, og vi krediterer varene dine så snart vi mottar dem tilbake.
    Returen skal sendes til følgende adresse

    Impecta Norge AS
    Vestbygdvegen 60
    2743 Harestua

    Gi oss beskjed på info@impecta.no når du har sendt returen.

    I henhold til Angrerettloven har du som privatperson rett til å heve kjøpet uten særlig grunn innen 14 dager etter mottak av varene. Du som kunde er ansvarlig for transportrisikoen ved retur, det vil si risikoen for at varen blir skadet eller går tapt på vei til oss.
    Vi anbefaler derfor å pakke godt og sende med sporing. Hvis du returnerer hele bestillingen, krediteres hele bestillingsbeløpet inkludert frakt og emballasje. For å få full kreditering må varene være i vesentlig uendret stand. Frøposer kan ikke være åpnede. Det trekkes for verdifall på varen i den grad det skyldes at du som forbruker håndterer varen i større grad enn det som var nødvendig for å fastslå dens egenskaper eller funksjon.

    Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, må du sende varene tilbake uten unødig opphold og senest innen 14 dager for egen regning. Vi skal også uten unødig opphold og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt varene eller returbeviset gjennomføre en tilbakebetaling av det krediterte beløpet. Tilbakebetalingen vil ikke koste deg noe. Ønsker du å bruke det svenske forbrukerverkets angreskjema (ikke obligatorisk, du kan selvsagt benytte deg av angreretten på annen måte), kan du laste ned skjemaet ved å klikke her.