Hvordan dyrker jeg kaktus?

Hei!

Når du planter kaktusfrø, hvor ofte bør du vanne og hvordan skal jorda være. Tørr eller fuktig? Kan jeg bruke vanlig pottejord?
Dyre

Kommentarer

  • Hei Dyre,

    Så morsomt at du skal dyrke kaktus

    Når du dyrker kaktus, kan du kjøpe ferdig kaktusjord eller blande din egen:
    Bland pottejord med 1/4 torv og 1/4 perlitt eller finkornet grus.
    Selv om kaktusplanter vokser i tørr jord, dyrkes frøene akkurat som andre i fuktig jord. Den skal ikke være våt og heller ikke tørke helt ut, men hold den fuktig under såing og spiring.

    Lykke til
    Johanna

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.