Hvilket bunndekke bør jeg velge?

Hei!

Jeg ser etter en bunndekke med helst alle følgende egenskaper:
1. Tåler skygge
2. Blir ikke for høyt
3. Kan utkonkurrere skvallerkål
4. Sprer seg ikke ukontrollert
5. Perenn
Har dere noe som kan passe og oppfylle ovenstående?
Marit

Kommentarer

  • Hei Malin,

    Et veldig fint bunndekke for skyggefulle steder er hassel (https://www.impecta.se/froer/perenner/hasselort). Det er egentlig en bladplante, med bare litt blomstring. Den sprer seg sakte og dekker bakken fullstendig.

    Du kan dyrke bunndekker og holde skvallerkål i sjakk, men det er veldig vanskelig å utkonkurrere allerede etablert skvallerkål.

    Lykke til med dyrkingen