Hvilken type vanning bør jeg velge for drivhuset mitt?

Hei!

Hvilken type vanning bør jeg kjøpe hvis jeg har et drivhus med tomater i potter?
Mikkel

Kommentarer

  • Hei Mikkel!

    Så fint å ha et drivhus fylt med tomatplanter. Særlig til tomatdyrking vil vi anbefale deg vårt solcelledrevne vanningssystem som drypper ut vann gjennom små dryppdyser som plasseres inntil tomatstammen. Praktisk og miljøvennlig vanningssystem som tar vare på plantene dine også når du er bortreist. Ingen strøm eller vanntilkobling nødvendig. Systemet bruker kun solenergi og vann fra beholdere. Vi har to modeller som passer til ditt drivhus.

    Solcelledrevet vanningssystem C12L. Denne modellen kan vanne opptil 12 stk. 20 liters potter (f.eks. store tomatplanter) eller opptil 24 stk. 10 liters potter (f.eks. chilipepper). Du bestemmer selv hvor mange dryppdyser som skal brukes, men ikke bruk mindre enn 6 eller flere enn 24. Systemet fungerer i harmoni med været og drives av ren solenergi. Solcellene starter pumpen hver tredje time og vanningen fortsetter til batteriet er utladet. Hvis det er mye sol, øker mengden vanning og på overskyede dager reduseres vanningen litt. Det er en skjerm på hovedenheten hvor du kan finjustere vanningsmengden i fem trinn. Grunnpakken inneholder 12 dryppdyser.

    Solcelledrevet vanningssystem C24L. Denne modellen gir dobbelt så mye vann som C12L. Grunnpakken inneholder 12 dryppdyser.

    For et drivhus på ca. 6 til 12 kvadratmeter kan vi anbefale det solcelledrevne vanningsanlegget C12L. Det er også mulig å utvide systemet med flere dryppdyser, dryppslanger og vanningsslanger.

    Jeg ønsker deg lykke til med tomatdyrkingen din!