Hvilken sort er humlen deres?

Hei!

Humlen dere selger frø til. Hvilken sort er det og er det kun én sort i frøposen eller blandet? Hvordan smaker øl brygget på humlen deres?
Kirby

Kommentarer

  • Hei Kirby,

    Våre frø til humle er den rene humlearten med det vitenskapelige navnet Humulus lupulus.
    Humulus sier at den tilhører humleslekten og lupulus indikerer arten.
    Ingen tilfeldighet, men det er navnet på arten over hele verden.
    Når du lager øl, kan du bruke denne eller hvilken som helst av alle de forskjellige humletypene som finnes.
    Vi brygger ikke øl selv fra humlen, så vi kan dessverre ikke svare på hvordan det ville smakt.
    Jeg tør dog tippe at den bør blandes med en annen type for humle for en fyldig og fin smak, men det må jeg be deg sjekke med en person som kan brygge øl.

    Lykke til med avlingene