Hjelp Jeg har bladlus på plantene mine?

Hei!

Jeg har noen fine planter, men jeg har mye bladlus på dem. Hva skal jeg gjøre med lusene?
Oline

Kommentarer

  • Hei Oline!

    Å, det er så kjedelig med bladlus. Det er virkelig ikke noe gøy.

    Start med å plukke og klemme ihjel lusene, det er den mest effektive måten å bli kvitt dem på. Du kan også sprøyte ufølsomme planter hardt med hageslangen både ovenfra og under. Sprut skjøre planter med en såpeløsning (1/2 dl til 1 l vann) eller plantepleieprodukter tilgjengelig på hagesentre eller kommersielle hager.

    Kjemp videre og du vil overvinne disse bladlusene!