Har dere økologiske frø i sortimentet ditt?

Hei!

Jeg vil dyrke økologisk i hagen min, både blomster og grønnsaker. Selger dere økologiske frø? I så fall, hva slags garantier har du på disse?
Geir

Kommentarer

  • Hei Geir!

    Ja, vi selger økologiske frø.

    Økologisk landbruk handler om å tenke langsiktig og ta vare på jordens ressurser. Det er mye snakk om bærekraftig dyrking og å ha et minst mulig fotavtrykk i miljøet. Vårt spesielle utvalg av økologisk dyrkede frø er laget for å beskytte helsen og miljøet.

    Kvalitetsmerket Øko krever:
    • at jorden som plantene dyrkes og høstes på er helt fri for kunstige plantevernmidler,

    • at plantene blir behandlet manuelt, både når det gjelder såing, høsting og ugressbekjempelse,

    • at det ikke blir brukt kunstige sprøytemidler eller andre kjemikalier i frøproduksjonen.

    Alle de økologiske frøene våre er godkjent og blir jevnlig kontrollert av europeiske kontrollorganer.

    Jeg ønsker deg en fin dag og lykke til med dyrkingen