Får ikke plantene mine blomster?

Hei!
Har nå fine planter på blådaggry, men de blomstrer ikke. De har mange fine grønne blader, men det er aldri noen blomster. Det er ikke engang en blomsterknopp. Hva kunne ha skjedd?
Hauk

Kommentarer

  • Hei Hauk!

    Det kan være at blådaggry har det litt for bra. Noen varianter av sommerblomster kan få for mye av det gode. Hvis de trives der de er plantet og får mye næring, kan de velge å vokse bort i høyden og danne bladmasser men “glemmer” å blomstre. De har det for mye moro og blir late. Typiske slike sommerblomster er blådaggry og klokkeranke. Hvis du oppdager at sommerblomstene dine vokser til de sprekker, men ikke blomstrer, er det en idé å redusere ernæringen en stund og se om det hjelper.

    Hold ut, så får du også vakre blomster!