Agurkene mine er ikke spiselige. De er bitre, hva er galt?

Hei!
Jeg har dyrket agurker, men de er ikke spiselige. De er så bitre. Er det noe galt?
Kåre

Kommentarer

  • Hei Kåre!

    Det er ikke så gøy med bitre agurker.

    Bitre agurker skyldes vanligvis for lite vann eller ujevn mengde vann. I varme perioder kan agurker behøve vann hver dag, noen ganger også både morgen og kveld når det er varmest. Start med å vanne til omtrent samme tid hver dag og er det varmt ute, gi dem også vann 2 ganger om dagen.

    Når jeg skal sylte agurker pleier jeg å skjære dem i skiver og la dem stå i en bolle med kaldt vann i kjøleskapet over natten. Bitterheten er vanligvis sterkt dempet. Så legger jeg dem inn og det pleier å gå kjempebra.

    Håper du nå får noen gode agurker å smake på.