Väderbeständigt?

Jag har hamnat i en hetsig diskussion huruvida väderbeständigt innebär att dynorna till soffgruppen Hamilton tål att vara ute i regn eller inte? Expertråd önskas!!
Ha en fin kväll!
Andreas Högberg

Kommentarer

  • Dynorna är i sunproof och är tillverkade av 100% olefin, vilket är ett väderbeständigt och UV-resistent premiumtyg. Dynan har inte quickdry funktion i foamen, och är därmed inte helt vattenresistenta.
    Amanda