Underhåll laserad möbel

Hej!
Jag har en Hillerstorp matgrupp av furu på min uteplats. Varit laserad, honungslasyr. Slipat ner bordsskivan (blev fint!) som var lite sliten av att ha stått ute. Skall nu lasera (honungslasyr som den var behandlad med från början). Skall jag behandla skivan med något t ex er träolja innan laseringen? När skall jag lägga på er träolja efter laseringen? Sedan tänker jag olja in möbeln varje vår!
Tack för hjälp
Magnus
Magnus af Klint

Kommentarer

  • Hej! För bästa resultat så rekommenderar vi att du gör detta i tre steg:
    1) Lägg på Kinesisk träolja och låt den torka in ordentligt (2-3 veckor).
    2) Lägg sedan på vattenbaserad lasyr och låt torka ordentligt.
    3) Avsluta med en vattenbaserad topplack.
    Tommy