Skyddsbehandling av trämöbler

Vi har en trädgårdsmöbel av massiv honungsbetsad furu som vi behandlat med Hillerstorp Finisher 0,75 l, färglös batchnr 280431. Möbeln som består av ett bord med utdragsskiva, 6 fåtöljer och 2 pallar har stått hela tiden i en glasveranda men kommer nu att stå i en pergula under tak utomhus. Möbeln som är ca 20 år gammal är i perfekt skick utan sprickor och andra skador. Vi har hittat Hillerstorp Finisher som är svart, men inte färglös. Vad kan vi använda istället för att kunna bevara dessa vackra möbler i samma fina skick.

Med vänlig hälsning
Monica och Gunnar Broberg

Kommentarer

  • Då vi inte längre tillverkar honungsmöbler har vi dessvärre inte kvar vår vattenbaserade honungslasyr i sortimentet. Det bästa är om du kontaktar en färgbutik så kan de hjälpa dig att ta fram en liknande kulör.
    Amanda