Skötsel av dynor

Hej! Hur tar man bäst hand om dynorna till soffgrupp Sjövik? Vi har soffan på en balkong där halva soffan står under tak och andra halvan under bar himmel. Behöver man ha in dynorna när det regnar? Kan de ligga ute hela sommaren? Mvh Matilda
Matilda Bergmark

Kommentarer

  • Ja, det måste man göra. Dynorna är inte vattentäta och det skulle ta väldigt lång tid för dem att torka om de ligger ute i regn. Dynorna kan då även börja mögla.
    Adam
  • Förstår! Man bör alltså ta in dynorna över natten även om de är under tak och eller är täckta med något

    Matilda Bergmark
  • Dynorna håller sig fräscha och fina bättre/längre om du tar in dem över natten.
    Adam