Skillnad mellan flock och texas

Hej,
Ni har dynor med samma mått och mönster, men är olika produkter. Vad är det egentligen för skillnad mellan dynorna Texas dyna hög och den tillsynes liknande Vikdyna hög flock? Priset skiljer, så något måste det vara väl? Vad är fördelarna med det ena och det andra?
mvh
Ulf
Ulf Zethelius

Kommentarer

  • En flockdyna har en stoppning av riven polyeter medan Texas dynan har en stoppning av en polyeterkärna i fiberfill. Det innebär att komforten är högre i en Texas dyna.
    Amanda