Ska man måla om furumöblerna på nytt?

Hei. Bruker dere lakk etter at møblene er malt? Skal male disse møblene på nytt og lurer på om jeg må pusse de før jeg maler de?
Nina Bjørndalen

Kommentarer

  • Hej,

    Ska ni måla om möblerna från grunden så ska det slipas ner.
    Ska ni bättringsmåla så räcker det med att tvätta av möbeln.
    Våra vita furumöbler är målade i täckmålad färg med färgkoden RAL9010.

    Jag bifogar en länk på hur man fräschar upp äldre furumöbler.
    Fräscha upp gamla furumöbler - Hillerstorp (kundo.app)

    Hoppas detta var till hjälp!
    Tommy