Pergolux

Hej!
Jag undrar hur pass vindtåligt Pergolux är samt hur man förankrar pergolan på bästa sätt till marken?

Mvh
Sandra

Kommentarer

  • När det gäller slitstyrka samt tålighet gentemot vind så mäter vi inte denna parameter. Vid kraftigare blåst rekommenderar vi i regel att alltid ha taket i indraget läge. Detta då det är mycket svårt att uppskatta hur pass tålig pergolan i annat fall är gentemot den parametern eftersom det till stor del beror på hur vindarna blåser, hur utsatt för vindförhållandena som den är samt även hur pergolan är placerad (i lä eller utsatt läge). Just vindstyrka är något som är svårt att testa då det inte finns någon specifik utvecklad testmetod för att kontrollera hur pass mycket vind produkten skall kunna utstå.

    Det medföljer enklare krokar för förankring i gräsmatta. Det finns även hål i foten så det går att fästa med skruv i trallgolv eller betong.
    Amanda