Paviljong

Hej, vad är skillnaden på Hillerstorp paviljong 300x300 med artikelnummer 1197473 och artikelnummer 1912813?

Sara Monrad

Kommentarer

  • Hej,
    Endast vikten på tyget i taket skiljer dessa båda paviljonger åt.
    Mvh
    Adam
  • På vilket sätt skiljer de sig? Är båda vattentäta?
    Ingen skillnad på stommen?
    Tack på förhand!
    /Sara
    Sara Monrad
  • Hej igen,
    Nej, det är ingen skillnad på stommen. Taket på den dyrare paviljongen tål upp till 1000 vattenpelare, och har en vikt om 300 gram per kvadratmeter. Den lite billigare paviljongens tak har en vikt om 240 gram per kvadratmeter, och taket är PU-bestruket.
    Mvh
    Adam
  • Hej igen!
    Kan man låta paviljongen stå ute över vintern?
    Klarar den att få lite snö på taket?
    Med vänlig hälsning,
    Sara
    Sara Monrad
  • Ja, paviljongen kan stå ute under vintern, men man måste ta ner alla delar i polyester, d v s väggar, myggnät och tak. Det är bra att även ta ner själva takstolen, då dessa delar är så smala och därför inte tål någon större belastning av t ex snö.

    Adam