Parasoll Sidewinder 350 cm

Hej

Vi har ett parasoll av typen Sidewinder 350cm och har fått problem med uppfällning/nedfällning. Oavsett vilket håll vi vevar så vill den ändå dra ut parasollet, dvs centrumkoppen dras upp mot pinnen i mitten, men det går ändå inte att få upp den sista biten (ca 10cm kvar) eftersom det går alldeles för tungt.

Vrider man åt andra hållet så går veven först lätt utan att linan förflyttar sig och när den sen drar så går den åt fel håll, dvs åt det håll den ska för att fälla upp parasollet.

Vi har alltså hamnat i ett läge där parasollet är till hälften uppfällt men kommer inte vidare åt något håll.

Tacksam för tips!

Mattias

Kommentarer

  • Vi beklagar att ni har problem med vevmekanismen. Kontakta den återförsäljare där du köpt parasollet så hjälper de dig med en reklamation. Om du har köpt det på vår hemsida så kan du reklamera här.
    Tommy