Om bord kan stå utomhus

Har ett brunt bord väldigt likt Amelia. Det är köpt för ca 20 år sedan på dåvarande Coop i Linköping. Det har alltid varit i vårt uterum, men nu önskar vi ha det utomhus.Kan det fungera utan att det blir förstörd av någon regnskur eller solen? Vi vet inte alls vad det är gjort av.
mvh
Kerstin
Kerstin Åström Lundqvist

Kommentarer

  • Hej Kerstin, det är svårt att svara exakt då bordet är 20 år gammalt. Det kan fungera att ha bordet utomhus, men det kommer naturligtvis att påverkas mer utomhus då det utsätts för sol och regn. Om ni använder bordet utomhus så rekommenderar vi att ni behandlar det med en vattenbaserad olja så ytan får extra tålighet.

    Tommy