Nytt tak till Luxor 3x4m

Hej. Har 3x4 m paviljong från 2018. (Beige). Taket har spruckit. Såg att det var slut i lager fram till juli. En fråga innan beställning. Köper man en ny komplett paviljong står det tyg 300g mendans ett reservdelstak är på 220g. Är reservdelstaket av sämre kvalitet?
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan, våra paviljongtak har tidigare säsonger haft en PVC-behandling, vilket i vissa fall efter en tids användning har resulterat i att tyget har blivit sprött och spricker. Inför säsong 2020 valde vi att förbättra dessa tak, dels genom att förstärka tyget från 180 gram till 220 gram, och dels genom att ha en PU-behandling istället för en PVC-behandling.

    Amanda