Skötsel Värmebehandlad ask

Hei. Jeg har kjøpt et brukt Gotland møbelsett som er ganske slitt. Det ser ut som beiset furu. Jeg kan ikke se at dere selger det i dag, bare ask, og lurer derfor på om det er produsert i brunbeiset furu tidligere. Har dere tips til hvilken behandling som er best? Mvh Ane Gyri Sjøvik
Ane Gyri

Kommentarer

  • Hej,

    Det ser ut som värmebehandlad ask.
    Hade det varit i furu så hade det troligtvis funnits kvistar i materialet.

    Skötselrådet till asken hittar du här nedan:
    PowerPoint-presentation (hillerstorp.se)

    Tommy
  • Takk for svar.
    Så denne serien har ikke vært produsert i furu (brun) tidligere?

    Mvh
    Ane Gyri
  • Gotland fanns i brun laserat i en säsong, annars har det bara funnits i värmebehandlad ask samt täckmålad vit furu.
    Tommy
  • Dette ser ut til å være laseratfuru. Det er laserat brunt. Er det mulig å olje møblene hvis vi vasker grundig? Eller vil ikke oljen trekke inn i treverket?
     ?

    Ane Gyri
  • Du kan olja in möblerna om det är laserat. Det kommer att tränga sig igenom, men det viktiga är att ni tvättar möblerna rent först.
    Tommy