Material dyna Miniflock

Hej!
Vad är det för kvalitet på tyget till Miniflock-dynor? Hur står det emot solljus? vätska?
Vad innebär "flockstoppad"?
mvh
Gudrun
Gudrun Niklasson

Kommentarer

  • Tyget kan variera, vi tillverkar exempelvis miniflock i polyester och bomull. UV-beständighet beror på tyg. Polyestertyg har generellt en god tålighet mot UV men kan blekas med tiden. Bomullstyg är inte riktigt lika tåligt mot UV som polyesterväven.  Vi rekommenderar inte att ha dynorna ute i regn, då de inte är vattenresistenta.

    Flockstoppade dynor innehåller rivet polyeter, som gör dynan fluffig.
    Amanda