Jag köpte ett parasoll för några år sen och några skruvar har rostat. Vad ska jag göra?

Kan man rengöra skruvarna med något medel eller måste man köpa nya?
Anton Widen

Kommentarer

  • Vi använder oss av blåkrom och ytbehandlingen är gjord för utomhusbruk. Dock så kan rost uppstå efter flera säsonger då man sliter bort ytbehandlingen på skruvhuvudet/skruven. Vi rekommenderar att du tar kontakt med en återförsäljare nära dig så du får hjälp med ett reservdelsköp. Du hittar närmaste återförsäljare här.

    Anders Mårtensson
  • Hej!
    Vi fick ett hängparasoll av min syster som var inköpt förra året men aldrig använt (HÄNGPARASOLL 300 CM
    Artikelnummer 30000)
    Vi monterade upp parasollet för ett par veckor sedan och i helgen när vi satt under det så fälldes det helt plötsligt ihop. När vi försökte undersöka vad som hänt gissar vi att det är en lina som styrs av veven och går upp i parasollet som gått av. Inget händer när man försöker veva. Så vår fråga är om detta överhuvudtaget är något som går att laga? Eftersom vi fått parasollet så har vi inget kvitto och min syster har heller inte det kvar från köpet.
    Går det att laga parasollet eller är det bara att kassera?
    Helena Lindström
  • Dessvärre har vi inga reservdelar till våra parasoll, så om det inte kan reklameras till återförsäljaren, som förmodligen kommer att kräva ett kassakvitto, så blir det nog dessvärre till att kassera parasollet.
    Adam