Impregnering av paviljongtak

Kan man impregnera paviljongtsket med något för hållbarhet. Mitt paviljongtak har blivit skört efter två säsonger. /Agneta
Agneta Gustafsson

Kommentarer

  • Då vi säljer taket som solskydd och inte regnskydd har vi inget medel att rekommendera för impregnering.
    Amanda
  • Okej. Men det står emot regn bra. Jag menar :vad kan man göra för att hålla tyget smidigt så det inteblir tevor när man ska trä på det efter några år. Det blir ju sprödare av solen
    Agneta Gustafsson
  • Paviljongtaken är PU-behandlade vilket innebär att de har en viss vattenresistens även om de inte är helt vattentäta. Taken kan utsättas hårt för väder och vind. Vi räknar med att taken ska hålla minst en säsong om det sitter uppe dygnet runt. Vi rekommenderar att paviljongtaket tas in då det inte används för att förlänga livslängden. Paviljongtak ska inte vara ute året runt, utan förvaras inomhus/i förråd på vintern.
    Amanda
  • Jag förvarar det inomhus hela vintern och våren. Det jag är intresserad av är om man kan hjälpa tyget.
    Agneta Gustafsson
  • Dessvärre har vi inget medel till försäljning i vårt sortiment. Det ni skulle kunna göra är att vända er till en leverantör som tillhandahåller denna typ av produkt.
    Amanda