Hur klarar sig möblerna utomhus? Vinterförvaring? Hur påverkas de av regn och snö?

Hans Granqvist

Kommentarer

  • Kärlek och omtanke ger möbeln en längre livslängd. Vinterförvaringen bör ske skyddat, svalt och inte för torrt. Det går även att vinterförvara möbeln ute, helst under tak. Tänk då på att skydda möbeln väl med exempelvis ett möbelskydd. Snö och regn ska inte komma i kontakt med möbeln och det är viktigt med distans mellan möbelskydd och möbel för att säkerställa god ventilation. Tvätta och torka av möblerna innan du ställer undan dem för vintern. Hillerstorp säljer flera olika möbelskydd. Information om våra möbelskydd finns här. Alla våra produkter levereras med skötselråd som beskriver vilka material som ingår i produkterna och hur de ska skötas och underhållas.
    Amanda