Hur förvarar jag mina möbler under vintern?

Tål alla utemöbler att stå ute när det är vinter? Eller måste jag ha möbelskydd, som t.ex. överdrag eller är det bäst att ställa möblerna inomhus i förrådet under vintern?
Filip Ersberg

Kommentarer

  • Vinterförvaringen bör ske skyddat, svalt och inte för torrt. Det går även att vinterförvara möbeln ute, helst under tak. Tänk på att skydda möbeln väl med exempelvis ett möbelskydd. Snö och regn ska inte komma i kontakt med möbeln och det måste finns en distans mellan möbelskydd och möbel, så att ventilation kan ske. Tvätta och torka av möblerna innan du ställer undan dem för vintern.
    Anders Mårtensson