Hillerstorp hammock dalom kanel skltsel

Jag har en hillerstorp Hammockkanel som behöver ytbehandlas. Lasyren har fkagnat lite här i var, så jag måste nog gå lver den med ett sandpapper och sedan vill jag behandla den. Finns det en speciell olja/lasyr till denna hammock, som har just fätgen kanel? För det komner ju bli lite trärena fläckar här o var när jag ruggat. Eller hur går jag bäst till vöga för att ftäscha upp möbeln?
Charlotta

Kommentarer

  • Ni hittar skötselråd för våra laserade möbler här nedan. Vi har ingen kanellasyr i vårt sortimentet. Ni kan kontakta en färgbutik så kan de bryta fram en liknande nyans till er.

    Skötselråd -Laserade furumöbler
    Amanda
  • Hej
    Blir lite förvirrad av era råd här, verso vad som står i skötselråden som medföljer Dalom hammock.
    Där står det att man ska använda vattenbaserad träolja ...?
    Men i en fråga här så svarade ni att man ska stryka på vattenbaserad lasyr.....
    Vad jag förstått så är dessa två artiklar lite olika ...så vad är det som gäller ...?

    Jag vill alltså förebygga att min Dalom grå , flagar , alltså skydda den , det står att man ska stryka på varannan månad på de horisontella delarna, med vattenbaserad olja....men ni svarade på en fråga här att de skulle stryka på lasyr....

    Vad gäller....?

    Med vänlig hälsning, förvirrad  kund
    maria
  • God dag Maria,

    Vår vattenbaserade olja är för att få en finare ytfinish på möbeln.
    Lasyren som vi använder i vår produktion är vattenbaserad och om kunds produkt har flagnat så får man lasera om den på nytt som Amanda beskrivit.

    Önskar er en trevlig dag
    Bertil