HÅNGER MATGRUPP

Tål plasten i bordsskivan värmen som kan bli i ett inglasat uterum
Magnus Engstrand

Kommentarer

  • Hej! Ja, alla möbler som är tillverkade av Gaumo (t.ex. bordsskivan i Hånger) tål värmen i ett inglasat uterum. Här är mer information och tips om skötsel.

    Produktfördelar
    Möbler av aluminium med inslag av Textilene och Gaumo™ kräver endast lite underhåll. Gaumo™ består av återvunnen polystyren som präglats för att få ett träliknande utseende. Materialet har en hård yta och används ofta till detaljer som armstöd och bordsskivor. Möbeln klarar att stå ute hela sommaren om skötselråden följs.

    Rengöring & underhåll
    Tvätta möbeln regelbundet med ett milt rengöringsmedel så att inte smutsen får fäste. Gaumo™ är motståndskraftigt mot fläckar. Skulle det ändå uppstå, tvätta av ytan, låt torka och efterbehandla med ett tunt lager träolja. Var noga med att torka av överflöd med en trasa. För att förlänga livslängden på din möbel rekommenderar vi att du skyddar den med ett möbelskydd.

    Tips
    Lämna ej kvar glas- eller glasföremål på ytan då mycket höga temperaturer kan uppstå. Glaset verkar som ett förstoringsglas och kan ge brännmärken. Använd underlägg för varma grytor eller liknande. Detsamma gäller för glas och porslin för att undvika fläckar. Förvara din möbel torrt och svalt vintertid. Skulle korrosion uppträda på skruvar- borsta dem rena med en stålborste och täck med rostskyddsfärg.

    Tommy