Hammock taket på under möbelskyddet vintertid

Jag har en dalom hammock med möbelskydd. Hammocken förvaras utomhus på altan under vintern. Min fråga är om hammocktaket skall vara på under möbelskyddet? Blir det för lite ventilation då? Tidigare har vi tagit bort taket men haft kvar stängerna, men det bildas djupa regnpölar i skyddet då taket inte spänner ut det.
Maria Ottosson

Kommentarer

  • Det är bäst att ta ned taket och förvara det inomhus under vintern. Det måste alltid finnas en liten distans mellan ett möbelskydd och möbeln/tak för att luften ska kunna cirkulera runt. Om inte, kan det finnas risk för att mögel bildas.

    Adam