Gunga Marstrand

Hej!

Vi undrar om ni har lite mer info kring Gunga Marstrand.
  • Är det någon specifik höjd som den ska hängas från?
  • Hur fästs repet ovan?
  • Fallrisk? Måste man ha skyddsunderlag som vanliga gungor? Eller kan man hindra ”gunget” så det blir mer stilla gung som med hammock?
  • Andra färger än vit? Extra kostnad för det?
Vänliga hälsningar
/Maria
Maria

Kommentarer

  • God dag Maria,

    • Nej, men stativet som tillhör har höjden: 170 cm(kroken sitter infäst ca 160 från marken. Det enda man ska tänka på om man hänger upp i annat än vår tillhörande stomme är ju vilken sitthöjd man själv önskar.
    • Det hängs i en krok som sitter fäst i stommen likt den bifogade bilden. Ska man hänga gungan i annat än stativ så får man själv lösa lämplig krok/infästning då det beror på vilket material kroken ska fästas i. Våran krok är endast lämpad för trä.
    • Ingen fallrisk då gunget är stilla vid vanligt stillsamt bruk. Det går att justera sittvinkel med repen om man vill öka lutning bakåt för mer vilande läge.
    • Det finns orkangrå. Vi gör inga specialfärger tyvärr.
    Önskar er en trevlig dag,
    Bertil