Funkar konstrottingsmöbler i ett uterum?

Hej! Vi ska köpa möbler till uterummet. Stämmer det att konstrotting inte är att rekommendera pga de stora temperaturskillnaderna ? Vad skulle du rekommendera för typ av möbler?
Mvh Lena
Lena Lindén

Kommentarer

  • Konstrottingmöbler skiljer sig stort i kvalitet. De billigare varianterna på marknaden har inte samma kvalitet och livslängd. Konstrottingen som vi på Hillerstorp använder har en hög beständighet mot kyla, värme och UV-strålning som passar utmärkt för både inomhus- och utomhusmiljö.
    Amanda