Skötselråd: Textilene

Vart hittar jag skötselrådet till Textilene?
Emilia

Kommentarer

  • Hej Emilia,

    Skötselrådet till Textilene kommer här:

    Textilene är ett syntetiskt tyg som är tillverkat av polyester. Textilene är ett populärt tåligt material som är vattenresistent, och motstår mögel, smuts och slitage.

    Rengör regelbundet
    För att rengöra ytan så är det bästa sättet att använde en mjuk borste eller trasa.
    Om textilenet blir smutsigt eller fläckigt kan du tvätta den med en mild tvållösning och ljummet vatten. Använd en mjuk borste eller svamp för att försiktigt skrubba ytan och skölj sedan noggrant med rent vatten. Undvik att rengöra med högtryckstvätt, då detta kan skada och förstöra materialet.

    Undvik starka kemikalier
    Undvik att använda starka kemikalier, blekmedel eller lösningsmedel när du rengör textilenet, eftersom dessa kan skada materialet.

    Vinterförvaring
    Innan du förvarar dina textilene-produkter för vintern, se till att de är ordentligt rengjorda och torra, avlägsna eventuell smuts och fläckar. Om du planerar att förvara dina textilene-möbler under en längre tid, använd ett möbelskydd för att skydda dem från väder och vind.

    Tommy