Skötselråd: Pulverlackad stål

Vart hittar jag skötselrådet till Pulverlackad stål?
Jacob

Kommentarer

  • Hej Jacob,

    Skötselrådet till Pulverlackat stål kommer här nedan:

    Utemöbler av pulverlackat stål är det viktigt att vara extra noga med skötseln, eftersom de exponeras för väder och andra utomhusfaktorer som kan påverka deras hållbarhet och utseende.

    Rengöring
    Torka regelbundet av utemöblerna med en fuktig trasa och milt tvålvatten för att avlägsna damm, smuts och andra föroreningar. Detta kan hjälpa till att förhindra att smutsen byggs upp och potentiellt skadar ytan.

    Skydda mot väder
    Om möjligt, placera utemöblerna på en plats där de inte är direkt exponerade för väder och solens strålar när de inte används. Om detta inte är möjligt, överväg att använda möbelskydd eller förvaring under regniga eller extremt soliga dagar för att minimera exponeringen.

    Undvik stötar och slag
    Var försiktig när du flyttar eller hanterar utemöblerna för att undvika att de utsätts för stötar eller slag som kan skada den pulverlackerade ytan.

    Förvara rätt under vinterperioden
    Under vintermånaderna är det bäst att förvara stålmöblerna inomhus eller på en skyddad plats för att skydda dem mot extrema väderförhållanden och minska risken för skador.
    Om möblerna förvaras utomhus under vintermånaderna, överväg att täcka dem med ett möbelskydd för att skydda dem mot regn, snö och fukt.

    Tommy