Skötselråd: Naturrotting

Vart hittar jag skötselrådet till Naturrotting?
Berit

Kommentarer

  • Hej Berit,

    Här nedan kommer skötselrådet till Naturrotting.

    Att vårda utemöbler i naturrotting på rätt sätt är avgörande för att bevara deras skönhet och hållbarhet över tid.

    Regelbunden rengöring
    Torka av möblerna regelbundet med en mjuk svamp eller trasa för att avlägsna damm, smuts och andra föroreningar. Detta förhindrar att smutsen tränger in i rottingens fibrer och gör den svår att rengöra.

    Undvik fukt
    Naturrotting är känslig för fukt och kan mögla om den utsätts för långvarig fuktighet. Placera möblerna på en plats där de inte utsätts för regn eller fuktiga förhållanden.

    Skydd mot solen
    Placera möblerna på en plats som skyddas från direkt solljus för att förhindra att rottingen bleks och torkar ut. Långvarig exponering för UV-strålar kan göra att rottingen blir spröd och förlorar sin flexibilitet.

    Förvara rätt under vinterperioden
    Under vintermånaderna är det bäst att förvara naturrottingsmöbler inomhus eller på en skyddad plats för att skydda dem mot kyla och fukt.
    Tommy