Skötselråd: Konstrotting

Vart hittar jag skötselrådet till Konstrotting?
Filip

Kommentarer

  • Hej Filip,

    Här kommer skötselrådet!

    Att vårda möbler i konstrotting på rätt sätt är viktigt för att bibehålla deras skönhet och hållbarhet över tid. Konstrotting är ett mycket slitstarkt material som består av polyeten och polypropen. Konstrottingen är flätad kring en ram av metall.

    Regelbunden rengöring
    Torka av möblerna regelbundet med en mjuk svamp eller trasa för att avlägsna damm, smuts och andra föroreningar. Detta hjälper till att förhindra att smutsen tränger in i rottingens fibrer och gör den svår att rengöra.

    Undvik repor och skador
    Var försiktig när du hanterar möblerna för att undvika repor och skador på rottingen. Undvik att använda skarpa eller vassa föremål som kan skada ytan och undvik att dra tunga föremål över möblerna.

    Skydd mot sol och väderförhållanden
    Placera möblerna på en skyddad plats när de inte används för att minska exponeringen för starkt solljus och väderförhållanden.

    Förvara rätt under vinterperioden
    Under vintermånaderna är det bäst att förvara konstrottingmöbler inomhus eller på en skyddad plats för att skydda dem mot extrema väderförhållanden och minska risken för skador.
    Om möblerna förvaras utomhus under vintermånaderna, överväg att täcka dem med ett möbelskydd för att skydda dem mot regn, snö och fukt.
    Tommy