Skötselråd: Dynor

Vart hittar jag skötselråd om Dynor?
Ingvar

Kommentarer

  • Hej Ingvar,

    Här kommer lite information om våra Dynor.

    För att bibehålla dynor i Polyester, Dralon och Sunbrella i gott skick och förlänga deras livslängd, är det viktigt att följa skötselråden.

    Regelbunden rengöring
    Borsta av dynorna regelbundet för att avlägsna löst damm, smuts och andra föroreningar. För fläckar och mer ingrodd smuts, använd en mild tvållösning och en mjuk borste eller svamp för att rengöra ytan. Undvik att använda hårda borstar eller grova rengöringsmedel som kan skada materialet.

    Undvik starka kemikalier
    Undvik att använda starka kemikalier eller blekmedel på dynorna, eftersom dessa kan bleka eller skada materialet. Använd istället milda rengöringsprodukter och varmt tvålvatten för att skonsamt rengöra fläckar och smuts.

    Lufttorkning efter rengöring
    Låt dynorna lufttorka helt innan du använder dem igen. Undvik att använda värme eller torktumlare eftersom detta kan skada materialet och förkorta dess livslängd.

    Skydda mot fukt och mögel
    Förvara dynorna på en torr plats när de inte används för att förhindra att de blir fuktiga och mögelbildning. Om möjligt, använd ett möbelskydd eller förvara dynorna inomhus under regniga eller fuktiga förhållanden för att skydda dem från fukt.

    Undvik solens UV-strålar
    Långvarig exponering för solens UV-strålar kan bleka och försämrar materialet över tid. Om möjligt förvara dynorna i skuggan eller i en dynlåda när de inte används för att skydda dem från direkt solljus.
    Tommy