Skötselråd: Akacia

Vart hittar jag skötselrådet till Akacia?
William

Kommentarer

  • Hej William,

    Här kommer skötselrådet till Akacia:

    För att sköta om utemöbler tillverkade av akaciaträ som är täckmålade behöver du följa några specifika riktlinjer för att bevara deras utseende och hållbarhet.

    Regelbunden rengöring
    Torka av möblerna regelbundet med en mjuk trasa eller svamp fuktad med ljummet tvålvatten för att avlägsna damm, smuts och andra föroreningar. Undvik att använda starka rengöringsmedel som kan skada lacken.

    Undvik repor och skador
    Var försiktig när du hanterar möblerna för att undvika repor och skador på lacken. Undvik att använda skarpa eller vassa föremål som kan skada ytan.

    Förvara rätt under vinterperioden
    Under vintermånaderna är det bäst att förvara akaciamöblerna inomhus eller på en skyddad plats för att skydda dem mot extrema väderförhållanden och minska risken för skador på lacken.
    Tommy