Färgtyp

Hej, vad är det för typ av färg ni använder er av till era trädgårdmöbler i trä? Hittar bara att den är vattenbaserad och innehåller etyldiglykol som ska öka färgens glans och flytbarhet, samt två olika biocider. Vilket bindemedel och vilket pigment innehåller den? Är det en polymer färg?
Jag skulle gärna vilja måla om med linoljefärg istället, men då behöver jag veta hur jag hanterar den befintliga färgen först.
Med vänlig hälsning
Nina

Kommentarer

  • Våran vattenbaserade färg är filmbildande. Man kan säga att den liknar polymer färg. Vi rekommenderar inte att övermåla med linoljefärg.
    Amanda