Färg shabby chic

Jag är nyfiken på ert bord Shabby Chic grå - 195x86, artnr: 35790191 men undrar vad det är för slags färg ni behandlar bordet med och vilka egenskaper den har?
Mari Malmberg Svedmark

Kommentarer

  • För att få fram shabby chic-looken har vi lagt på ett lager vit lasyr, och sedan ett lager med grå färg där vi slipar/borstar så att den ljusare nyansen kommer fram. Det är ett slitstarkt bord och ett av våra mest tåliga bord tillverkat i furu.
    Amanda
  • Tack för ditt svar! Vi är väldigt noga med materialval och vill gärna veta mer om färgen. Vad innehåller den och vilken påverkan har den på miljön?
    Mvh Mari
    Mari Malmberg Svedmark
  • God dag Mari,

    Färgen har ingen påverkan på miljön när den är torr. Enda gången färgen klassas som en fara för miljön är om vi som producenter gör fel som tex. hälla ut färg i avlopp & marken.

    Bifogat finner du även säkerhetsdatabladet.
    Ha en trevlig eftermiddag,
    Bertil
  • Tack för detta!
    Mari Malmberg Svedmark
  • Önskar dig en trevlig helg,
    Bertil