Färg, ncs kod - antikgrön

Hej! Jag har en hillerstorp torpet soffa i antikgrönt och bord och stolar i samma serie som är vita. Jag skulle vilja måla allt i samma gröna färg, finns någon ncs kod för den gröna färgen?
Ulrika Trehn

Kommentarer

  • Färgkoden är RAL 6013.
    Amanda
  • Tack!
    Ulrika Trehn
  • vilken färgtyp skall man måla med, snickerifärg för utomhusbruk? Vilket glanstal är det på färgen så att det blir samma om man bara vill bättra på avskavt?
    Martin Gustavsson
  • Färgen är vattenburen med glans 20.
    Amanda