Dralon vs polyester

Vilken skillnad är det på dralon mot polyester tyget i Milano positionsdynan?
När det gäller rengöring, motståndskraft mot fläckar, m, m.

Mvh Birgith
Birgith Lindgren

Kommentarer

  • Båda är syntetmaterial som är tåliga. Dralon är egentligen ett märke och inte själva materialet som är akryltyg. Dralon är känt för ex. hög tålighet mot blekning och vattenresistens. Polyester inte riktigt på den nivån men fortfarande väldigt bra.

    Amanda
  • Tack för ditt svar. Det hjälpte mig i valet av Milano dynor. Beställt 8 st Milano tvättad grå.

    Birgith Lindgren
  • Härligt att höra!
    Amanda