Behandling av rost

Hej,
Vi köpte fyra stolar och ett bord Glimminge i svartmålad metall.
Vi är mycket nöjda. Efter två år har färgen blivit snyggt mörkgrå. Tyvärr syns lite spår av rost här och där i vinklar och vrår om man tittar noga. Finns det något rekommenderat sätt att behandla den målade metallen så att rosten hålls borta bäst? Vax?Silikonspray?
mvh Annika
Annika Ekstrand-Tobin

Kommentarer

  • Det bästa är om du skrapar bort rostangreppet med en stålborste eller slippapper, vid en ren yta håller behandlingen längre. Därefter kan ni grundmåla ytan med rostskyddsfärg och sedan stryka på med bättringsfärg.

    Amanda