Behandla småland chabby chic

Hej
Jag undrar hur vi ska behandla bordet småland chabby chic 138cm.
Carl-Magnus Björk

Kommentarer

  • Hej,
    Tvätta möbeln regelbundet med ett milt rengöringsmedel så att inte smuts får fäste. För att behålla lystern i träet ska möbeln oljas vid behov. Stryk träytorna med en träolja. Var noga med att torka bort överflöd med en trasa, ytan blir annars klibbig. Undvik att jobba i starkt och direkt solljus. För att förlänga livslängden på din möbel rekommenderar vi att du skyddar den med ett möbelskydd.

    Tips!
    Möbler som stått ute länge och blivit smutsiga eller där träet fått svarta prickar ska rengöras. Använd borste och trärengöringsmedel på träytorna och låt torka. Om träet blir uppruggat av behandlingen, slipa lätt med ett fint sandpapper innan du oljar möbeln igen. Förvara din möbel torrt och svalt vintertid.

    Tommy