Skillnad mellan Aspö och Dalom Hammockar

Vad är skillnaden mellan Aspö och Dalom Hammockar? Mer än priset?
thorvald

Kommentarer

  • Det är lite små detaljer som är förändrade på Aspö hammock, och den stora skillnaden är att Aspö hammock säljs inklusive både tak och dynor. När det gäller Dalom, så säljs den separat, utan tak och dynor.
    Adam
  • Är det någon skillnad på kvalite?

    Anders Lundberg
  • Ja, det är även en större skillnad i kvalitén.

    Aspö har rep av slitstarkt polyester medans Dalom har kättingar i stål.

    Dynor samt tygtak är det också skillnad på.
    Dynorna & tygtaket på en Aspö är utav "Panama" en polyestermix som är 100% återvunnet medans Dalom har det vanliga polyester tyget.

    Man skulle kunna säga att Aspö är en modernare version av Dalom-hammocken.
    Tommy