Är Shabby Chic bordet tåligt?

Hej! Jag är intresserad av ett Shabby Chic bord från er. Är bordet strävt, dvs att man kan känna kvistar och ojämnheter i trät? Hur är bordet att torka av? Är det ömtåligt?
Mia Wahlström

Kommentarer

  • Hej! För att få fram Shabby-looken så har vi borstat med stålborste och sedan lagt på flera lager med färg. Ytan är lite skrovlig, men går ändå bra att torka av med trasa. Det är slitstarkt och ett av våra mest tåliga bord. Det är lätt att rengöra med ett milt rengöringsmedel. Bordet Valetta är liknande och har samma tåliga egenskaper. Jag hoppas du blir nöjd med ditt nya bord!

    Shabby Chic-bord. Grålaserad borstad bordsskiva med grå ben i FSC®-certifierad kärnfuru från Norrland. Med stolthet tillverkat i småländska Hillerstorp

    Anders Mårtensson