Skötselråd: Aluminium - Keramisk Glasskiva

Hej,

Vart hittar jag skötselrådet till Aluminium - Keramisk Glasskiva?
Bengt

Kommentarer

  • Hej,

    Här kommer informationen.

    Produktfördelar
    Möbler av aluminium är lättskötta och kräver väldigt lite underhåll. Möbeln klarar att stå ute hela sommaren om skötselråden efterföljs.

    Rengöring & underhåll
    Torka av möblerna regelbundet med en mjuk trasa eller svamp med ljummet tvålvatten för att avlägsna smuts, damm och andra partiklar. Undvik starka rengöringsmedel som kan skada aluminiumytan.

    Var försiktig när du hanterar aluminiumutemöbler för att undvika repor och skador på ytan. Undvik att använda skarpa eller vassa föremål som kan skada ytan.

    Förvaring
    När möblerna inte används rekommenderar vi att man täcker över möblerna med ett möbelöverdrag för bästa skydd. Under vintermånaderna bör aluminiummöblerna förvaras inomhus eller på en skyddad plats för att skydda dem mot extrema väderförhållanden och minska risken för skador.

    Om din aluminiummöbel har en keramisk glasskiva
    Var försiktig när du hanterar föremål på den keramiska ytan för att undvika repor och skador. Undvik att placera tunga eller vassa föremål direkt på ytan för att förhindra skador. Använd gärna skyddande underlägg eller brickor för att skydda ytan.

    Keramisk glasskiva är hård och reptålig, men det kan fortfarande skadas av hårda stötar eller tunga föremål. Var försiktig när du hanterar möblerna för att undvika att skada den keramiska glasytan.

    Tommy